top of page

הגדרת הפרויקט

חיפוי קיר טקסטילי מודולרי

במסגרת פרויקט הגמר שלי, ארצה ליצור חיפוי קיר טקסטילי, המיועד לחללי פנים. חיפוי הקיר יהיה מורכב למעשה מיחידות אשר יסרגו בנפרד, כאשר החיבורים בין היחידות יאפשרו משחק ושינויים לפי צורך. בדרך זו, יתקיים מבנה-על, אשר על ידי פירוק והרכבה מחדש של היחידות שלו - נוכל לקבל מגוון רחב יחסית של קירות מעוצבים שונים.

המחברים בין היחידות יהיו מגנטיים כך שיאפשרו פירוק והרכבה מחודשת של היחידות לקבלת עיצובים שונים אשר ניתן יהיה לשנותם על פי צורך, בהתאם לחלל ולאווירה שנרצה לייצר בתוך החלל.

המטרה הסופית היא יצירת חיפוי קיר המיועד לחללי פנים, כזה אשר יאפשר לכל אחד לשחק, לפרק ולהרכיב מחדש - לתת ביטוי לעצמו ולתת נופך של אופי המותאם לחלל ספציפי.

לצורך תכנון צורתן של היחידות הסרוגות, אשתמש ברעיון של מבנה הקשקשים של הדגים - יחידות החוזרות על עצמן במבנה מסוים, דרכן אוכל לנתח את משמעותן של תכונות ההגנה על הגוף, הפיזור הצבעוני והשינוי בקנה המידה הקיים בקשקשים של הדגים.

על האובייקט להיות קל לשינוי, לפירוק ולהרכבה מחודשת. עליו להיות יציב (על מנת שכל יחידה תוכל לעמוד בפני עצמה), גמיש (כך שיתאים גם לקירות מעוגלים), עמיד, קל לניקוי ולכביסה ונעים למגע. בנוסף, ארצה להשתמש בתכונות של אקוסטיקה ובידוד תרמי האופייניות ומהוות יתרון בשימוש בטקסטיל.

ארצה להשתמש בטכניקות של סריגה על מכונה ידנית ובמכונות תעשייתיות.

ליצירת הבדים אשר ישמשו ליחידות עצמן, ארצה לבחון חומרים שונים, בעיקר טבעיים, בעוביים שונים, בעלי גמישות משתנה ואבדוק כיצד טכניקות של סריגה משפיעות על אותם חומרים ולהפך .

במסגרת הפרויקט ארצה לבחון כיצד ניתן ליצור חיפוי קיר טקסטילי המיועד לחללי פנים, אשר מושתת על רעיון של משחקיות, פירוק והרכבה, ליצירת אובייקט בעל מבנים משתנים, אשר יענה על מגוון צרכים ויענה על מגוון אפשרויות בעיצוב החלל.

קראו עוד
תיוגים
אין עדיין תגים.
  • Facebook Basic Square
bottom of page